Saturday, July 9, 2016

Bersahabatlah kerana Allah

4 Syawal 1437H

Selama kita hidup, pasti kita bertemu dengan banyak sahabat sejak dari alam tadika sehinggalah ke alam pekerjaan. Segala memori bersama tetap terpahat dimemori. Kadangkala semakin menginjak usia, kita semakin sibuk dan tidak sempat untuk bertanya khabar pada sahabat-sahabat lama. Namun, andai kita tidak sempat bertanya khabar, jangalah sampai kita lupa untuk mendoakan mereka.

Nilai sebenar sebuah persahabatan itu adalah apabila seseorang itu bersahabat, mereka berdua semakin hampir kepada Allah dan selalunya kasih sayang persahabatan yang terjalin kerana Allah pasti akan bertahan selamanya walaupun lama tidak bersua dan bertanya khabar, namun ikatan hati mereka, Allah pelihara dek saling doa mendoakan antara satu sama lain tanpa diketahui oleh sahabat-sahabatnya.

Ukhuwah itu akan terus mekar dan terasa manis kerana matlamat persahabatan mereka adalah mencari Redha Allah dan moga dapat bertemu disyurga nanti.

Buat sahabatku sekalian, maafkan daku kerana lama tidak bertanya khabar, lama kita tidak bersua dek kesibukan masing-masing namun ku berharap kita saling doa-mendoakan satu sama lain dalam munajat harian kita agar Allah tetap pelihara iman dalam mengharungi onak duri kehidupan. Andai kita tidak sempat untuk bertemu didunia, sama-samalah kita berdoa moga kita dipertemukan didalam syurga Allah nanti..Allahumma Aameen.



"Real friends don't have to speak or see each other daily to remain in each others heart always" - Wan

No comments: